söndag 10 oktober 2010

Söndagspromenad

Det tog jädrar i mig inte lång tid innan jag sluter upp med det svenska gänget. Med gummistövlar på fötterna och fika i ryggsäcken traskade vi runt på Newlands Corner med tio andra svensk/engelska familjer. Så skönt att få prata lite svenska. Det trodde jag väl aldrig! Nu skulle det inte förvåna mig om jag sjunger sankta lucia i december.



Smart ledare med flagga. Och det var tur eftersom hela englands befolkning valt att åka dit idag. Man fick slåss på en såklart artigt vis om parkeringsplatserna. 



Leon testar sina för dagen nya gummistövlar. Det var det inte många som trodde! Att man behövde gummistövlar när det var tjugo grader i luften. Men jag har minsann lärt mig från förra helgen när vi slirade omkring i skolskorna och jag sedan fick använda diskborste och en halv tub skokräm för att skorna skulle gå att ha i skolan nästa dag. Det är bara vi som använder skolskorna på fritiden. 


Alla barn skuttar omkring oberörda av eventuella insekter och småkryp som kan finnas i gräset. Alla utom Leon som aktar sig för fästingar som skulle kunna ge Borelia.



Och idag kom visst jag med om än med tokig min. Tack Ina!


Så det var den söndagen. Imorgon ska jag försöka hitta till en tygaffär som säljer imitationspäls. Det är bokvecka nästa vecka och barnen får klä ut sig till valfri sagofigur på torsdag. Ina vill vara vargen från Sandvargen. Den lättaste dräkten att sy! Om hon inte ska vara själva sanden... Det hade varit lättare :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar