lördag 3 oktober 2015

Shingles

Jag ser ut dom ringaren i NotreDame (tecknade versionen), med böldpest. Det kan kanske vara något jag ätit tänkte jag och gick till Apoteket. Jag förklarade på apoteket att jag var allergisk mot lite allt möjligt - äpplen, päron, persikor, katter. Fast dom äter jag inte tillade jag. 'Oh, good,' sa farmaceuten utan att le. Man ska tydligen inte vara allt för rolig när det gäller sjukdomar och medicin.

Jag fick gå till läkaren till slut, och han sa att jag hade bältros.
Hoppas tabletterna verkar fort, för imorgon ska vi titta på åsnor och ostar och bågskytte och hundar som springer fort och lerduveskytte här. Under tiden vi väntar på att ansiktet ändrar tillbaka sig, lägger jag mig på soffan, intar sjukläge och beställer tapas.


Fördelen med en veterinär på landet är att man hinner se mycket gulligt på vägen dit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar