måndag 2 juni 2014

Fågel i ansiktet

Igår trodde jag att jag skulle få en fågel i ansiktet. Därför skrek jag till! Det var på Nandos. Alla i mitt sällskap tyckte det var jättepinsamt, och kanske hade jag också tyckt det om det inte vore för att jag koncentrerade mig på min eventuella whiplashskada... eller om det bara var att jag sträckt en nackmuskel. Jag har fortfarande ont. Kanske var det därför jag drömde att en råtta bitit sig fast i mitt finger? Jag verkar helt klart traumatiserad.

Under natten låg jag som i dvala. Vakande av råttan som bet mig. Insåg att jag var orolig för att inte vakna 04:30 och väcka Ina som skulle på skolresa till Frankrike. Klockan fyra var jag klarvaken och fåglarna kvittrade för full hals eftersom det var ljust ute. Jag kunde lika gärna stiga upp. Det gjorde fortfarande ont i fingret.

Så för att skingra tankarna och inte tänka för mycket på dubbeldäckaren som skulle köra 68 skolbarn till Frankrike, så fortsatte jag att göra iordning golvet på kontoret. Hela huset är nu fullt av slipdamm, men golvbrädorna som låg under heltäckningsmattan är nu släta och fina. Jag lämnade tillbaka slipmaskinen till mannen med dom många tatueringarna, som bar linne och skinnväst och hade sina solglasögon uppe på huvudet. Jag erkände att sladden nu inte var lika hel som den var när vi hyrde maskinen. Han tackade för ärligheten. Och jag slipper nu drömma om råttor som biter mig i fingret.

Förra veckan badade en del den dagen det inte regnade. Campa får vi visst göra i sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar