fredag 11 april 2014

Påsk


'Hello my lovely bed!' sa jag. Sängen svarade inte. Dom flesta brukar inte prata med sina sängar, sa Ina. Våran mamma gör, sa Oliver. Dom satt i min säng och pratade och spelade spel.

Jag började jobba som receptionist på en privat tandläkarmottagning. Det skulle vara så bra för att det bara var två dagar i veckan. Med en make som är borta mer än vad han är hemma skulle det passa fint.

Men jag är bättre på att blanda gips med hela handen och köra Landrover i små parkeringshus. Listan kan faktiskt göras ganska lång på saker jag är bättre på. Jag valde att inte fortsätta.

Nu firar vi påsklov och barnen har två veckor ledigt. Det är också lovet innan tredje och sista skolterminen. När det är lov har man tid att pyssla massor. Jag har beställt hem 5kg gips(!) Jag ser fram emot att blanda gips med hela handen.

Vi gjorde chokladägg och det är då man undrar om vitt i inredningen var bästa färgvalet. Å andra sidan är sofforna bruna och dom överdragen måste vi ändå tvätta hela tiden eftersom hundarna gärna tar ett tuggben till soffan. Eller om Greyhounden har skadat sin tass och gör 53 blodiga stämplingar med sin tass när jag inte ser, så måste dom också tvättas. Det kommer nog en dag när vi inte har 10 (inkluderar kompisarna) små chokladiga händer och inga hundar, och då kan vi sitta här i glansen. Fram tills dess tvättar jag bara lite extra.








3 kommentarer:

  1. Det ser trevligt ut. Eftersom jag aldrig gjort chokladägg undrar jag: är de kompakta (d v s helt i choklad) eller är de ihåliga som Kinderägg? Hur formar man de så att de blir så fina som på första bilden? Ser oerhört proffsigt ut.
    Hälsningar Lars-Gösta

    SvaraRadera
  2. Äggen är ihåliga. Choklad penslas på plastformarna, och när det stelnat blir dom liksom bara fina :) Vi visar när ni kommer hit!

    SvaraRadera
  3. Det ser Berit och jag fram emot! Inte bara för äggens skull ...
    //Lars-Gösta

    SvaraRadera