tisdag 21 januari 2014

Räven

 Ok. Det blev kanske många bilder, men det blev som en liten film.






















Jag tror hon måste ha hört mig prata om att skaffa lite höns. Jag inte så säker på att jag orkar skaffa höns som ska buras in så pass att räven inte äter upp dem även dagtid. 

Nu är det i alla fall Januari och hög tid att planera vår och sommar. Jag började med vårblommor till balkonglådor, men svårt att hitta balkonglådor i balkonglådans land.

I år kommer Blåregnet blomma, och Lavendeln och korgar med violer och annat smått. Det kommer bli underbart! En lite damm med fisk i kanske..? 
Annars hade jag tänkt på änder eller annan fågel i dammen, men det är så mycket som inte fungerar med en Greyhound. På positivsidan blev hon ju av med ytterligare 12 tänder lagom till jul. Så nästa år kanske (om hon fortsätter i den här takten)...

5 kommentarer:

  1. Hur fungerar egentligen kommentarsfältet? Jag skrev först ett inlägg som försvann. Puts veck! Sedan skrev jag ett till och när jag loggade in på Google så försvann även det inlägget. Nu får vi se vad som händer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vet inte. Jag kanske skulle undersöka saken....

      Jag hörde att ni hade rätt mycket snö, och jag minns det kalla och mörka. Kanske var det därför jag bestämde mig för att det gott kunde vara vår här nu. Fast det kallas vinter...

      Radera
  2. Eg ville jag bara tala om att bilderna på räven var fina. Och att det dessvärre inte går att planera för sommarblommor här i kalla sydsverige. För nu har vi fått snö och temp på nollan.

    SvaraRadera
  3. Vilket praktexemplar till räv, wow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi som höll på med hundutställning i många år tyckte räven skulle få CERT! :)

      Radera