lördag 19 oktober 2013

HURRA, hurra, hurra, hurraaaaa!


När vi flyttade in i huset fanns det inget hål i väggen. Det gör det nu. I sovrummet hade det en gång i tiden funnits en fireplace, men den hade bommats igen. 

Jag började sovrumsrenovering när Johan reste utomlands. Först försvann mattan. Den hade nog varit rosa. Mattkniven jobbade fort. Och vips var det trägolv i rummet.

Nästa resa försvann tapeten, eller om man ska säga tapeterna för det var så många lager. Nu kan väggarna andas igen och allt är vitt och fint. Allt utom en tapetserad 'duck egg' -blå vägg.

Hurra, så glad jag blev när jag hittade den lilla järnspisen för £45 på en antik/loppis. Nu ska den borstas och svärtas. Det blev ett mycket bättre pris än dom £725 som järnspismannen gav.
'Belive me, it's a very good price!' Och det vet alla, att när någon säger det så är det förmodligen inte sant.



Sista tiden har jag tyckt att allt är rätt lugnt och inga obehagliga överraskningar dykt upp. Så ska man inte tänka. Jag var mitt i en mammataxikörning, för att hämta upp ett barn, leverera vid hemmet och sedan hämta upp nästa unge som skulle till simundervisning, när Johan ringde mig för att meddela att han tappat sin bilnyckel i Bryssel och kunde jag möjligtvis göra den lilla körningen till Ebbsfleet - tågstationen, med extranyckeln. 

Jamen, jooo. Vad finns det att välja på..? Ebbsfleet ligger ca1.5h härifrån. 2x1.5 en torsdagskväll när man redan är lite för trött. Det tog 2 timmar att köra dit. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar