tisdag 10 september 2013

Du kan också bli en miljonär om du vill, säger jag till Oliver efter att vi tittat på bilder av "båtarna" på Themsen. Dom ser mer ut som hela landskap. Olli vill hellre bli en biljonär. Ja, bli det då säger jag. Hur blir man det frågar han? Där känner jag att mina kunskaper tar lite slut... Får Googla.

I övrigt går det herrans bra med barn och bussåkning till skolan. 30 min tar det, och Leon åker för att jag tvingar honom. Ina åker på grund av känslan av frihet. Det är inte helt ekonomiskt att ha ett barn åka buss till skolan, och jag 25min senare kör samma sträcka med Oliver. Men så är det med det.


2 kommentarer:

  1. Vad knasigt att de börjar vid såpass olika tider? Å andra sidan positivt att bli självständigare och kunna åka buss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah... Det knasiga är kanske att jag kör den ena och låter den andra åka buss. Dom börjar faktiskt samtidigt... Det är dottern som vill vara självständig - åka buss och möta upp med en kompis och gå sista biten tillsammans. Jag tycker det är värt mycket.

      Radera