onsdag 4 april 2012

Testing

Testing, testing one two tree.

Och det verkar funka. Då var frågan vad jag skulle säga. Det är påskledigt och vi passar en 4 månaders Engelsk springer spaniel. Leon blev sjuk på dag ett. Håller nu på dag fem på att tillfriskna, och då tar Ina över.


Så en sjukling och en spanielflicka. Då hittar jag en hund till. Eller som vanligt. Den hittar mig. Riktigt tidig morgon springer en virrig Beagle omkring framför uppfarten. Beaglar är snabba. Jag går ut med maskara under ögonen, rosa innetofflor och mjukisbyxa. Just den mjukisbyxan har jag inte slängt. För ska man hjälpa så måste det göras när det behövs.



Söt och herrans tung Beagleflicka fångas och bäres in på gården. Varför är det så att jag hittar så mycket djur och barn? Hunden var så tokig att jag inte kunde ta in henne i huset. Hundarna som redan var i huset blev tokiga av uppståndelsen på utsidan. Hon fick sitta i bilen. Ägaren hittades. Jag ska nog starta en ägarhittarfirma.


 Medan Johan åker skridsko med barn för tredje dagen i rad åkte Leon och jag en liten biltur i grannkvarteret.







Fint är det också i Petworth Park där Felix passade på att göra lite fotokonst. 




Vi har haft utvecklingsamtal och det går bra för dem alla tre. Här håller man fortfarande på med stavningsläxa i skrivstil. Oliver går nu från 6 till 10 ord i veckan. På måndagen får dom orden, och på fredagen testas det. Senaste orden var:
Key
Honey
Money
Donkey
Chimney
Journey

För ett par veckor sedan var ordet ointment ett av orden som skulle skrivas. Bra att kunna.




2 kommentarer:

  1. Åh vad bra och roligt att det fungerar på bloggen igen!!! SÅ fina grannkvarter ni har :) !
    Hoppas att ni varit friska nu på fortsättningen av lovet?! Kul att de åkte skridskor. Det gjorde min kompis tjej här också, när det var 20 grader ute och nästan sommar. Ur led är tiden...
    Lustigt verkligen att du hittar så många bortkomna. Mina barn brukar undra varför jag alltid måste hjälpa ledsna och försvunna barn. Fast nu var det länge sedan jag såg några. KRAM.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har så mycket fint i grannkvarteren. Borde alltid åka på en ny väg när man åker ut. Nu verkar dom flesta friska och vi åker till skogen - Alice Holt.

      Radera